وبلاگ تراوشات درهم برهم

تور دبی

تور دبی ارزان

قیمت تور دبی

آیا سفر به دبی امن است ؟

بسیاری از مردم در مورد سفر به امارات متحده عربی به دلایل مختلف نگران هستند و اغلب می پرسند " آیا سفر به دبی امن است ؟ " 

بله ، دبی برای گردشگران امن است . اگرچه امنیت توریست در دبی بالاست ، ولی گردشگران باید همچنان مراقب اجناس و وسایل خود باشند و همچنان به نکات ایمنی توجه داشته باشند . در واقع ، دبی یکی از امن ترین مناطق خاورمیانه برای گردشگران است . قوانین سختگیرانه دبی به این معنی است که جرم به حداقل برسد و بسیاری از گردشگران در دبی نسبت به دیگر نقاط جهان احساس راحتی بیشتری می کنند .

میزان جرم در دبی بسیار پایین تر از کشورهای مشابه در سایر نقاط جهان است . حمل و نقل عمومی در شهر تمیز ، امن و نظارت می شود و خطری مسافران را تهدید نمی کند .

 

تاریخچه ای مختصر درباره دبی

مورخان درباره تاریخچه دبی بسیار اندک می دانند . تاریخچه ثبت شده از دهه 1800 آغاز می شود ، زمانی که حدود 800 نفر از اعضای قبیله ی بنی یاس به رهبری سیخ مکتوم به خور دبی رفتند و شروع به خانه سازی کردند . این مهاجران یک تجارت ماهیگیری را ایجاد کردند و در اواخر قرن بیستم ، دبی موفق شد به یک بندر ، با 350 فروشگاه تبدیل شود . در حالی که با توجه به موقعیت آن در خلیج فارس به یک بندر مهم تبدیل شده بود ، با کشف نفت و تولید درآمدهای بین المللی برای زیرساخت های کشور کم کم به یکی از مهمترین شهرهای خاورمیانه تبدیل شد . 

شب زنده داری های دبی 

زندگی شبانه دبی تقریبا منحصرا در هتل ها و استراحتگاه های شهر اتفاق می افتد ، زیرا این تنها مکان هایی هستند که می توانند از الکل استفاده کنند . پنج شنبه شب ها شلوغ ترین شب ها هستند و بسیاری از هتل ها سه شنبه و یکشنبه ها "تخفیف خانم ها" را پیشنهاد می کنند.  ثروت و عظمت دبی در کلاب های شهر منعکس می شود .اگر به نظر می رسد صحنه های شب زنده داری فاقد عطر و طعم محلی است ، به این دلیل است که اکثر ساکنان دبی در کافه های شیشا به جای کلاب ها و کافه ها پیدا می شوند .

اگر می خواهید به تفریحات شبانه بپردازید ، حواستان باشد که در اماکن مجاز برای نوشیدن الکل (هتل ها کلاب های شبانه) بروید . این نکته را هم بدانید که رانندگی در حالت مستی در دبی ممنوع است و در صورتی که گیر بیفتید عواقب بسیار سختی در انتظارتان خواهید بود . حتی ممکن است که زندانی شوید . بنابراین قبل از به دردسر افتادن نسبت به عواقب کارتان فکر کنید و بی گدار به آب نزنید . 

چه چیزی بپوشید ؟

حتی اگر تعداد زیادی از گردشگران را با شلوراک در مراکز خرید و دیگر اماکن عمومی مشاهده کنید ، نباید فرض کنید که اینها قابل قبول است . در حالی که به عنوان میزبان ، آنها اغلب بیش از حد مودب هستند که به شما چیزی بگویند و روی برگردانند . علیرغم لیبرالیسم در امارات متحده عربی ، شما در کشوری هستید که سنت هایشان را دوست دارند و خلاف ادب است که ارزش هایشان را نادیده بگیرید .  کمی استفاده از عقل سلیم (مانند پوشش مناسب در سواحل یا هنگام گرفتن تاکسی به یک کلوپ شبانه) به حفظ آرامشتان کمک می کند .

به طور کلی ، پوشش زنان در دبی باید مناسب باشد که مزایای مختلفی دارد از جمله توجه کمتری به شما جذب می کند ؛ مورد استقبال افراد محلی قرار می گیرید (که بسیار از تمایل خود به احترام به آداب و رسوم خود قدردانی می کنند)  . پوشش مناسب به معنی پوشاندن شانه ، زانو و خط گردن است . تی شرت های Baggy و شلوار پنبه ای شل و یا دامن های زیر زانو نه تنها شما را خنک نگه می دارد ، بلکه پوست شما را از نور شدید خورشید نیز محافظت می کند . 

احترام به آداب و رسوم مردمان دبی

گردشگران باید به آداب و رسوم و مردم دبی احترام بگذارند . فقط رستوران ها و کلاب های داخل هتل ها و استراحتگاه ها الکل را سرو می کنند و نوشیدن در اماکن عمومی ممنوع است . مسافران طی ماه رمضان نباید در طول روز چیزی بخورند ، نوشیدنی بنوشید و یا سیگار بکشید . بازدیدکنندگان نباید از زنان مسلمان عکس بگیرند و قبل از عکس گرفتن از مردان باید از آنها اجازه بگیرند . تا زمانی که بازدیدکنندگان به آداب و رسوم محلی و به شهروندان امارات متحده عربی احترام بگذارند ، معمولا هنگام سفر هیچ مشکلی ندارند .

ایمنی جاده ها در دبی

تصادفات خودرو در دبی نسبتا شایع است . در حالی که اغلب صدمان جزئی به خودرو وارد می شود ، اما درگیری های شدید باعث تلفات و یا آسیب های جدی می شو . سرعت بیش از حد ، الگوهای مختلف رانندگی و شیوه های مختلف جامعه بین المللی گوناگون و گاهی اوقات کاهش دید ناشی از مه سنگین ، شایع ترین علت های حوادث جدی است .

ایمنی پوست

دبی دارای آب و هوای خشک و نیمه گرمسیری است و میانگین درجه حرارت آن به ترتیب 75.2 درجه فارنهایت در ماه ژانویه و در ماه ژوئیه به طور متوسط 105.8 درجه فارنهایت است . لباس های تابستانه سبک ، کلاه و یا نوعی پوشش سر و عینک آفتابی همراه داشته باشید . فرهنگ دبی در مورد لباس پوشیدن راحت تر از بسیاری از کشورهای خاورمیانه است و گردشگران می توانند نیم تنه ، مایو و ... را در ساحل بپوشند . با این حال ، شنا کردن در سواحل دبی می تواند به پوستتان آسیب بزند . بنابراین کرم ضدآفتاب را ابدا فراموش نکنید و مقدار زیادی آب بنوشید .

امنیت شخصی

سایت دبی تور پیشنهاداتی برای کمک به گردشگران در حفظ ایمنی شخصی هنگام سفر به دبی ارائه داده است .

  • گردشگران تور دبی باید اطمینان داشته باشند که مدارک گذرنامه و روادید خود را به ترتیب داشته باشند و چندین نسخه کپی از آن داشته باشند تا در صورت سرقت به دردسر زیادتری نیفتند .
  • مسافران ایرانی همچنین باید آدرس سفارت ایران را داشته باشند .
  • گردشگران بهتر است نقشه دبی را از فرودگاه تهیه کنند و مسیرهای مختلف را بشناسند .  
  • مسافران عزیز نباید بسته هایی را به امانت از افراد غریبه قبول کنند . همچنین باید مراقب کیف و وسایل خود باشند .  
  • مسافران مانند هر کشور نا آشنا باید از رفتن به خیابان ها و کوچه های تاریک جلوگیری کنند .
  • قبل از ورود به دبی ، باید با قوانین و تخلفات دبی آشنا شوند .
  • برای خدمات آمبولانس ، اورژانس های پزشکی ، پلیس و موارد اضطراری آتش نشانی با 999 تماس می گیرند.  آمبولانس ها مدرن هستند و توسط پرسنل آموزش دیده مورد استفاده قرار می گیرند . 

توصیه هایی به خانم های در هنگام سفر به دبی

توصیه هایی نیز برای امنیت زنان در دبی وجود دارد که در ادامه ذکر شده اند . 

  • یک حلقه عروسی بپوشید - با اینکار به نظر میرسد که کمتر مزاحمت برای تان پیش بیاید (اما خودتان را برای سوالات ناخوشایند درباره رها کردن خانه و بچه ها آماده باشید) .
  • از تماس مستقيم چشم با مردان اجتناب کنيد (عينک آفتابي تيون به شما کمک مي کند) .
  • در صندلی جلو تاکسی نشینید مگر اینکه راننده یک زن باشد .
  • اگر برای هر دلیلی به راهنمایی نیاز دارید ، ابتدا از خانم ها بپرسید .
  • اگر برای غذاخوردن به رستوران می روید ، بهتر است در بخش "خانواده" غذا های محلی بنشینید .
  • اگر در حال رانندگی هستید و حس می کنید ماشینی شما را تعقیب می کنید ، پلاک ماشین را بردارید و یا با تلفن همراهتان به کسی اطلاع دهید .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 10 اسفند 1396برچسب:, | 18:34 | نويسنده : مینا |
---------------------- ----------------------
امکانات وب